Τα Ισπανικά ως β΄ ξένη γλώσσα στην α΄βάθμια και β΄ βάθμια εκπαίδευση

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Παιδείας

Η Ισπανική γλώσσα έχει εισαχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2006-2007. Όμως διδάσκεται μόνο σε 13 Γυμνάσια της χώρας, άρα ελάχιστος αριθμός μαθητών μπορεί να την επιλέξει. Επιπροσθέτως, ακόμη δεν έχει χορηγηθεί κωδικός στους αποφοίτους Ισπανικής Φιλολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στους αποφοίτους του τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμός του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου ώστε να μπορούν οι απόφοιτοι των συγκεκριμένων τμημάτων να συμμετάσχουν στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, πράγμα που αποτελεί λογική αλλά και νομική αντινομία, γιατί τα πτυχία τους έτσι φαίνονται να μην είναι ισότιμα με αυτά των άλλων ξένων φιλολογιών, και, άρα, πλήττεται το κύρος των συγκεκριμένων Τμημάτων, ενώ οι απόφοιτοί τους χάνουν μια σημαντική δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης.

Η γνώση των ξένων γλωσσών δεν είναι απλό επαγγελματικό εφόδιο στην εποχή μας. Αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την επαγγελματική αποκατάσταση ενός νέου πολίτη αλλά και αναπόσπαστο εφόδιο πλατιάς κουλτούρας, βάση για τη γνωριμία και την αλληλεγγύη των λαών. Η δημόσια Α΄ βάθμια και Β΄ βάθμια εκπαίδευση οφείλει να δώσει τα απαραίτητα γλωσσικά εφόδια στους Έλληνες μαθητές αλλά και να τους παράσχει δυνατότητες επιλογής γλωσσών πέραν της αγγλικής.

Ήδη στο πρόγραμμα των σχολείων ορθώς έχει μπει η δεύτερη ξένη γλώσσα, γαλλικά ή γερμανικά, ενώ σε ελάχιστα σχολεία διδάσκεται και η Ιταλική γλώσσα ως δεύτερη επιλογή, κάτι θετικό μεν, ανεπαρκέστατο δε. Όμως υπάρχουν μερικές ακόμα πολύ διαδεδομένες γλώσσες στον κόσμο, γλώσσες λαών με τους οποίους η χώρα μας έχει παραδοσιακές πολιτιστικές και οικονομικές σχέσεις και, εξίσου αν όχι σπουδαιότερων, γλώσσες λαών με σημαντικούς πολιτισμούς. Αναφέρουμε για παράδειγμα την Ισπανική, την Αραβική και την Κινέζικη γλώσσα. Και αναρωτιέται κανείς γιατί να μην δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα εκμάθησης αυτών ή και άλλων ακόμη γλωσσών;

Εν προκειμένω, η Ισπανική γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα ενός πολύ μεγάλου αριθμού χωρών (Ισπανία και χώρες της Λατινικής Αμερικής), ομιλείται δηλαδή από μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους ως επίσημη γλώσσα, η ισπανόφωνη τέχνη είναι από τις σημαντικότερες στον κόσμο. Γιατί, λοιπόν, δεν δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες μαθητές να την μάθουν στα σχολεία τους ως δεύτερη γλώσσα.

Με βάση τα παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Σκοπεύει να προβεί στη λήψη μέτρων ώστε να υπάρχει δυνατότητα για τους Έλληνες μαθητές των δύο πρώτων βαθμίδων να επιλέγουν από περισσότερες των δύο ήδη υπαρχουσών στο πρόγραμμα ξένων γλωσσών;

2. Θα στελεχώσει τα σχολεία μας με εκπαιδευτικούς ικανούς να διδάξουν όλες αυτές τις νέες γλώσσες και να μεταλαμπαδεύσουν στον έλληνα μαθητή την αγάπη για τους αντίστοιχους πολιτισμούς, ενισχύοντας την κατάρτισή του, την κοινωνική του ευαισθησία αλλά και συσφίγγοντας τις σχέσεις του ελληνικού με τους άλλους λαούς;

3. Πότε θα δοθεί κωδικός στην Ισπανική γλώσσα ώστε οι απόφοιτοι των σχετικών τμημάτων των ΑΕΙ και του ΕΑΠ να μπορέσουν να συμμετάσχουν στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και να στελεχώσουν αργότερα την εκπαίδευση;

Advertisements

~ από perikliskorovesis στο Ιανουαρίου 23, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: