Περικλής Κοροβέσης > Και η ίδια η δικαιοσύνη κάποτε πρέπει να οδηγηθεί στην δικαιοσύνη.

Τρίτη, 20 Ιανουάριος 2009

photo
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»


Από τον Χρίστο Λογαρίδη

Η εβδομάδα που διανύουμε συνοδεύτηκε από την απαγωγή ενός επιχειρηματία, ταυτόχρονα έχουμε δεκάδες εγκλήματα για ασήμαντη αφορμή. Πιστεύετε ότι η κοινωνία αλλάζει προς το σκληρότερο?

Κάθε κοινωνία είναι σκληρή γιατί πάντα είχε αποκλεισμένους. Ακόμα και σε ιδανικές κοινωνίες του παρελθόντος όπως ήταν η Αθηναϊκή Δημοκρατία του 4ου – 5ου αιώνα π.χ. είχε ανθρώπους εκτός συστήματος. Ότι ξέρουμε για το έργο των σοφιστών είναι από τα έργα των πολέμιων τους. Τα ίδια τους τα έργα δεν έχουν σωθεί. Το ρεαλιστικό ερώτημα, είναι πόσους «εξωπεταμένους» χωράει μια κοινωνία. Όσο λιγότερους έχει, τόσο πιο αρμονική είναι μια κοινωνία. Στην σημερινή Ελλάδα, εκτός από τα δυο περίπου εκατομμύρια που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, η στο όριο της φτώχειας, έχουμε ακόμα και ένα περίπου εκατομμύριο μετανάστες που ζουν σε αντίστοιχες συνθήκες. Και αυτό σημαίνει πως ο ένας στους τρεις είναι εκτός κοινωνίας. Αν προσθέσουμε ακόμα την ανασφάλεια στην δουλειά, την σίγουρη προοπτική στην ανεργία για πολλούς εργαζόμενους, οι δουλειές κλείνουν η μια μετά την άλλη, αν συνυπολογίσουμε την νέα γενιά που δεν έχει κανένα μέλλον, τότε θα δούμε πως η κοινωνία μας οδεύει σε ένα αδιέξοδο, και στο αδιέξοδο όλα είναι πιθανά.

Πριν τις γιορτές, είχαμε τον θανάσιμο πυροβολισμό του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου. Ποια είναι η άποψη σας για την Ελληνική Αστυνομία?

Η γνώμη μου για την αστυνομία είναι ακριβώς η ίδια όπως και για κάθε Δημόσια Υπηρεσία. Και για να το πω πιο καθαρά. Η αστυνομία είναι το ίδιο μπουρδέλο, όπως και τα Νοσοκομεία μας. Η Παιδεία μας, οι συγκοινωνίες μας και ότι άλλο δημόσιο υπάρχει. Και στα μπουρδέλα οι ευθύνες δεν ανήκουν στους εργαζόμενους, αλλά στον νταβαντζή που σε αυτή την περίπτωση είναι η εκάστοτε κυβέρνηση. Η διαφορά που υπάρχει με έναν πραγματικό νταβατζή, είναι πως ο νταβατζής κατά κανόνα είναι αυτοδημιούργητος, ενώ οι κυβερνήσεις μας δεν είναι αυτοδημιούργητες, σε αυτή την περίπτωση θα ήταν χούντα. Εμείς σαν ελεύθερος λαός και με δικαίωμα ψήφου, κάθε τέσσερα χρόνια επιλέγουμε τον νταβατζή μας.

Την υπόθεση Γρηγορόπουλου, ακολούθησαν κινητοποιήσεις και σοβαρά επεισόδια. Πολλοί κατηγορούν τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί στήριξε αυτές τις κινητοποιήσεις. Ποια είναι η θέση σας?

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει κάθε δίκαιο αίτημα αυτού του λαού, ανεξάρτητα από ποια κοινωνική κατηγορία ανήκει, όπως υποστηρίζει και κάθε εθνικό θέμα, που δεν είναι εθνικιστικό – φασιστικό. Έχει την δικιά του συγκροτημένη πολιτική και διεκδικεί τις πράξεις του και τις υπογράφει.. Η κοινωνική εξέγερση του Δεκεμβρίου, έχει να κάνει με τους εξωπεταγμένους αυτής της κοινωνίας που ανταπέδωσαν την βία που είχαν δεχθεί με την δικιά τους βία. Όλη η ιστορία της ανθρωπότητας είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα, εξεγέρσεις ανεξέλεγκτες και τυφλές που μας αρέσει να ξεχνάμε για να ξαφνιαζόμαστε κάθε φορά. Θα σας παραπέμψω στα απομνημονεύματα του Χοσομούλη για την άλωση της Τριπολιτσάς – και ελπίζω η εφημερίδα σας να το προσφέρει κάποτε ως ένθετο – για να καταλάβουμε πως τίποτε καινούργιο δεν έγινε αυτόν τον Δεκέμβρη που μας πέρασε. Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να εξηγήσει αυτό το κοινωνικό φαινόμενο, όπως το έκαναν και όλες οι έγκριτες διεθνείς εφημερίδες, σε μια μιντιοκρατούμενη Ελλάδα, που δαιμονοποιούσε τον ΣΥΡΙΖΑ, για να καλύψει είτε την άγνοια της, είτε την προβοκάτσια της. Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να εξηγήσει αυτό το γεγονός όπως όφειλε να κάνει. Ξέρει άραγε κανένας από όλους αυτούς που κατηγόρησαν τον ΣΥΡΙΖΑ, έστω και ένα κείμενο του που να είναι υπέρ της βίας? Ας το βρούν πρώτα και ύστερα ας μιλήσουν.

Πιστεύετε ότι η βία, είναι σε κάποιες περιπτώσεις χρήσημη?

Η βία σε καμιά περίπτωση δεν είναι χρήσιμη. Αυτός ο παλιός Ιουδαϊκός νόμος, που έλεγε « οφθαλμό αντί οφθαλμού» και που έχει περάσει στα καθ ημάς, ως « βία στην βία της εξουσίας» έχει ήδη αναιρεθεί από κινήματα που ήταν αποτελεσματικά και έχουν να επιδείξουν νίκες. Ο Μάρτιν Λούθερ Κίνκ, ένας από τους θεμελιωτές των σημερινών κινημάτων, όπως π.χ. το Παγκόσμιο Κοινωνικό Φόρουμ, έλεγε. «Αν ισχύει το οφθαλμός αντί οφθαλμού, τότε όλοι μια μέρα θα είμαστε αόματοι». Και τα μάτια μας τα χρειαζόμαστε για να βλέπουμε πως η βία είναι αδιέξοδη, ακόμα και όταν είναι νομιμοποιημένη και ενταγμένη στο κράτος. Δείτε τι γίνεται σήμερα στο Ισραήλ με την βία στην Παλαιστίνη, η με τις ΗΠΑ σε Ιράκ και Αφγανιστάν.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο Γρηγόρης Ψαριανός, είπε ότι συμφωνεί με κάποιες μορφές τρομοκρατίας, όπως π.χ. αυτή του Κολοκωτρώνη. Εσείς με ποιες μορφές τρομοκρατίας θα συμφωνούσατε?

Με την δικαιοσύνη. Είναι η μόνη που μπορεί να τρομοκρατήσει τους τρομοκράτες που έχουν υπεύθυνες κρατικές θέσεις και κάνουν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Η Νυρεμβέργη ήταν μια τέτοια μορφή τρομοκρατίας, όχι μονάχα για τους ναζί, αλλά και για τους μελλοντικούς εγκληματίες πολέμου. Η δικαιοσύνη μπορεί να αργεί, αλλά κάποτε έρχεται. Ας επισπεύσουμε την πορεία της. Ακόμα θα πρέπει να τρομοκρατηθούν οι συκοφάντες και οι ψευδολόγοι των ΜΜΕ από το ίδιο τους το κοινό και να πέσουν στην ακροαματικότητα μηδέν.

Η εκτέλεση ενός βασανιστή της χούντας, είναι τρομοκρατική πράξη, η όχι?

Η εκτέλεση ενός βασανιστή της χούντας είναι μια αυτοδικία, που όσο δικαιολογημένη και να είναι, δεν παύει να είναι ένα έγκλημα. Και αυτό το δικαίωμα δεν το έχουμε. Η ανθρωπότητα έχει αγωνιστεί να κτίσει θεσμούς και οι θεσμοί πρέπει να λειτουργούν δίκαια. Αν η δικαιοσύνη δεν λειτουργεί και δεν τιμωρεί αυτούς τους εγκληματίες, τότε αυτή είναι υπεύθυνη για τις εκτελέσεις των βασανιστών. Και η ίδια η δικαιοσύνη κάποτε πρέπει να οδηγηθεί στην δικαιοσύνη.

Στο παρελθόν, απέδωσαν και σε σας τον τίτλο του τρομοκράτη, πως επηρέασε αυτό την ζωή σας?

Δεν με είπαν απλά τρομοκράτη, με είπαν, με πρωτοσέλιδο, δολοφόνο της 17 Ν. Αν δεν είχα φιλοσοφική και πολιτική σκέψη, κοινωνική ένταξη και συμμετοχή στα κινήματα, έτσι που να μπορώ να σκέφτομαι νηφάλια και πολιτικά, ίσως να δικαίωνα την συντάκτρια του κειμένου, αλλά εκ των υστέρων και να γινόμουν δολοφόνος. Προτίμησα τους υπάρχοντες θεσμούς, ζήτησα δικαιοσύνη και την βρήκα, τόσο μέσα από τους θεσμούς, όσο και από την ίδια την κοινωνία. Οπότε η συντάκτρια του κειμένου δολοφόνησε για πάντα την υπόληψη της και την επαγγελματική της αξιοπρέπεια, πράγμα που της έδωσε ένα καλό εφόδιο για να προχωρήσει την καριέρα της.

Έχετε καταγγείλει στο παρελθόν, με σκληρούς χαρακτηρισμούς, τους βουλευτές και τον τρόπο λειτουργίας του κοινοβουλίου. Σήμερα είστε βουλευτής. Κάποιοι θα πουν ότι προδώσατε την ιδεολογία σας, τι τους απαντάτε?

Οι συνεργάτες μου και εγώ έχουμε καταθέσει πάνω από 120 ερωτήσεις στην Βουλή. Η εφημερίδα σας δεν έχει δημοσιεύσει ούτε μία. Αν κάποιος συντάκτης κάνει τον κόπο και τις διαβάσει, θα δει πως αυτά που έλεγα πριν για το κοινοβούλιο ήταν τελείως ανώριμα με αυτά που λέω τώρα.

Από την μέχρι σήμερα εμπειρία σας στην Βουλή, πιστεύετε ότι ο θεσμός του κοινοβουλίου με την σημερινή του μορφή, είναι χρήσιμος στην Δημοκρατία?

Έχω ακούσει πολλές επικρίσεις για το κοινοβούλιο. Στη μεγάλη τους πλειοψηφία έχουν μια φασίζουσα απόκλιση και συνηγορούν υπέρ κάποιας δικτατορίας. « Ένας Μεταξάς θα μας σώσει » η « Ένας Παπαδόπουλος ». Και έχω ακούσει ακόμα πως αν είχε μείνει ο Χίτλερ στην Ελλάδα θα είχαμε σωθεί. Αυτές οι απόψεις βέβαια δεν τους εμποδίζουν να ψηφίζουν διάφορα κόμματα του Ελληνικού κοινοβουλίου και κατά προτίμηση κόμματα εξουσίας. Το κοινοβούλιιο, θεωρητικά, για την δημοκρατία είναι ότι καλύτερο έχουμε. Και για να παραφράσω τον Τσόρτσιλ θα έλεγα. «Το κοινοβούλιο είναι η χειρότερη μορφή πολιτεύματος, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουμε βρει κάτι καλύτερο. Μέχρι να βρεθεί κάτι άλλο, πρέπει να υποστηρίζουμε αυτό».

Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει πτώση στις δημοσκοπήσεις. Που κατά την γνώμη σας οφείλεται αυτό?

Οι δημοσκοπήσεις δεν είναι εκλογές. Και είναι λογικό τα δημοσκοπικά ποσοστά να κυμαίνονται. Το πραγματικό του ποσοστό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν το ξέρει. Αυτό θα το μάθει από τις επόμενες εκλογές. Στην χειρότερη περίπτωση, δημοσκοπικά έχουμε σταθεροποιήσει ένα δηψήφιο νούμερο, αλλά είμαστε πολλοί στον ΣΥΡΙΖΑ που πιστεύουμε πως η πραγματική δύναμη δεν θα φανεί στις δημοσκοπήσεις, αλλά στην κοινωνική μας δραστηριότητα.

Κάποιοι υποστηρίζουν πως ο κύριος Αλέξης Τσίπρας έκανε σοβαρά λάθη και έχασε την δυναμική του. Πως τον κρίνετε εσείς?

Πρέπει να διευκρινίσουμε για ποιόν Τσίπρα μιλάμε. Γιατί υπάρχουν δυο πρόσωπα με αυτό το όνομα. Ο ένας είναι αυτός που αλωνίζει όλη την Ελλάδα, και για να το κάνει αυτό μάλλον θα πρέπει να έχει ανεβάσει την δυναμική του, και υπάρχει και ο άλλος Τσίπρας που έχουν τα ΜΜΕ. Καλείψτε δημοσιογραφικά τον Τσίπρα στην επαρχία η στις γειτονιές και δώστε την πραγματική εικόνα. Αν τα ΜΜΕ θέλουν έναν «Τσίπρα

Μεσία» είναι λογικό πως σε αυτόν τον ρόλο δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Είναι γνωστό εξάλλου πως «πας προφήτης μετά Χριστό, γάϊδαρος». Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αρχηγούς. Έχει δεκάδες στελέχη πρώτης γραμμής, κάποια από αυτά δεν έχουν δημοσιότητα, κάποια έχουν. Σου αρέσει δεν σου αρέσει κάποιος είναι θέμα γούστου. Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζεται στη συλλογικότητα του και όχι στο σταρ σύστεμ.

Τι θα λέγατε σε αυτούς που πυροβόλησαν τον 21χρονο αστυνομικό, αν είχατε την δυνατότητα να τους μιλήσετε?

Ακόμα δεν ξέρουμε ποιος τον πυροβόλησε. Αλλά αν υποθέσουμε πως αυτή η ενέργεια υπογράφεται από κάποια «επαναστατική οργάνωση» και ήθελαν να με ακούσουν, που δεν πιστεύω πως θα το ήθελαν, θα τους έλεγα. «Πυροβολήσατε πίσω από το κορμί του Διαμαντή, τον εαυτό σας, τις ιδέες, και το ίδιο το κίνημα. Και ίσως με κάποιες άλλες συγκυρίες και λόγω ανεργίας να είχατε εσείς τη δουλειά του». Αλλά ησυχάστε, κανείς δεν πρόκειται να με ακούσει.

Οι βουλευτές διαμαρτύρονται ότι οι αποδοχές τους είναι ιδιαίτερα χαμηλές και παρά την οικονομική κρίση, ζητούν αυξήσεις. Ποια η θέση σας?

Εμείς δεν διαμαρτυρηθήκαμε και δίνουμε το 20% από το μισθό μας για το κόμμα. Οι μετακινήσεις προς επαρχία βαρύνουν εμάς όπως και τα ξενοδοχεία. Ακόμα υπολογείστε τα έξοδα γραφείου, εξοπλισμού και χίλια δυο άλλα. Αν κάνεις την δουλειά σου σωστά σαν βουλευτής τα λεφτά δεν είναι πολλά, γιατί και τα έξοδα είναι πολλά. Είναι πολλά τα λεφτά, για αυτόν που δεν κάνει τίποτα. Και μια πικρή αλήθεια. Ο νομοθέτης δίνει αυτή τη μεγάλη αμοιβή στο βουλευτή για να είναι ανεξάρτητος και να μην χρηματοδοτείται από άλλα κέντρα. Άσχετα αν αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το σκάνδαλο για μένα δεν είναι στο νομοθέτη. Το σκάνδαλο είναι στη γενικευμένη φτώχεια και στις αναπόφευκτες συγκρίσεις.

Κατά την γνώμη σας, ο Εφραίμ πρέπει να πάει φυλακή για το σκάνδαλο του Βατοπαιδίου?

Δεν είμαι αρμόδιος για να κρίνω ποιος πρέπει να πάει φυλακή. Αυτή είναι δουλειά των δικαστηρίων. Εντούτοις από τα στοιχεία που έχω μπορέσει να συλλέξω, έχω την άποψη πως πρέπει να επιληφθεί όχι μόνο η δικαιοσύνη, αλλά και η αυτοκέφαλη εκκλησία της Ελλάδος.

Advertisements

~ από perikliskorovesis στο Ιανουαρίου 27, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: