Θέμα: Αντιρρησίες Συνείδησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Εθν. Άμυνας


Λαμβανομένου υπόψη ότι:

1) το δικαίωμα της άρνησης εκτέλεσης στρατιωτικής θητείας για λόγους συνείδησης δεν μπορεί να εκλαμβάνεται ως «διευκόλυνση» ή ως «ευεργέτημα» προς μια ομάδα πολιτών, αλλά σύμφωνα και με την Ειδική Έκθεση 1999 του Συνηγόρου του Πολίτη αποτελεί θεμιτή άσκηση του θεμελιώδους δικαιώματος στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας, και άρα η Ερμηνευτική Δήλωση του άρθρου 4 του Συντάγματος πρέπει να συνδυάζεται με τα άρθρα 5, 13 και 14 από τα οποία απορρέει κατοχύρωση του εν λόγω δικαιώματος, το οποίο αναγνωρίζεται νομολογιακά και από διεθνείς συνθήκες ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις οποίες μετέχει η Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων του Διεθνούς Συμφώνου για τα Αστικά και Πολιτικά Δικαιώματα (άρθρο 18) και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (άρθρο 9), ενώ σχετική αναφορά υπάρχει και στο Κείμενο του υπό έγκριση Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε και

2) το δικαίωμα στην αντίρρηση συνείδησης έχει επίσης αναγνωριστεί από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (άρθρο 18), και από πολυάριθμα Ψηφίσματα και Συστάσεις που έχουν υιοθετηθεί από τα Ηνωμένα Έθνη, το Συμβούλιο της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

1)      Ποια είναι τα στατιστικά στοιχεία του έτους 2007 για τις απορρίψεις αιτήσεων για μη θρησκευτικούς λόγους από την Επιτροπή του άρθρου 20 του Ν. 2510/97 και ποιο είναι το αναλυτικό σκεπτικό όλων των ως άνω γνωμοδοτήσεων της εν λόγω επιτροπής με το οποίο απορρίπτονται τα σχετικά αιτήματα;

2)      Αν περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό σας – προς καλύτερη διευκόλυνση όλων των ενδιαφερόμενων μερών – να υπαχθεί η υλοποίηση της εναλλακτικής υπηρεσίας σε πολιτικό φορέα άλλου Υπουργείου, δεδομένου ότι το γεγονός πως αποτελεί αναπληρωματική της στρατιωτικής θητείας δεν έχει σχέση με τη διαδικασία της υλοποίησης του θεσμού, κριτήριο της οποίας θα πρέπει να είναι η κοινωνική ωφελιμότητα του τελευταίου και όχι η άσκηση ελέγχου προς πολίτες που ούτως ή άλλως αρνούνται τη στρατιωτικού τύπου διαβίωση;

3)      Αν προτίθεστε να καταργήσετε τις συνεχείς κλήσεις για κατάταξη των πολιτών που έχουν ήδη καταδικαστεί από δικαστήριο για ανυποταξία, δεδομένου ότι η επιβολή ποινής για το ίδιο κατ’ ουσία αδίκημα (άρνηση παροχής στρατιωτικής υπηρεσίας) ασχέτως της διάρκειας που αυτό λαμβάνει μέσα στο χρόνο αντιβαίνει προς το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, καθώς και αν τριανταπέντε χρόνια μετά την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας προτίθεστε να καταργήσετε το οξύμωρο φαινόμενο εκδίκασης υποθέσεων πολιτών που δεν έχουν καταταγεί στις ένοπλες δυνάμεις από Στρατιωτικά Δικαστήρια και όχι από πολιτικά που αποτελούν και το φυσικό τους δικαστή, από τον οποίο η νομοθετική εξουσία δεν μπορεί να εξαιρέσει κανένα κατηγορούμενο βάσει του άρθρου 8 του Συντάγματος;

Αθήνα 12/2 /2008

Advertisements

~ από perikliskorovesis στο Ιουνίου 10, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: