ΘΕΜΑ: Δικαίωμα στη μόρφωση ενήλικων εργαζομένων πολιτών

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ  κκ. ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


Η μόρφωση είναι κεκτημένο δικαίωμα των πολιτών, συνταγματικά κατοχυρωμένο και αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως ηλικίας. Οι κατά καιρούς δηλώσεις των αρμοδίων φορέων της πολιτείας, σε πλήρη συμφωνία με τις οδηγίες της Ε.Ε., τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης του μορφωτικού επιπέδου των εργαζομένων, άρα την αναγκαιότητα περαιτέρω σπουδών για κάποιους  ή επιμορφωτικών προγραμμάτων για κάποιους άλλους. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς για τα οφέλη των παραπάνω: πνευματική ανέλιξη του ατόμου, εργασιακή εξέλιξη, απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που ανεβάζουν το επίπεδο απόδοσής του και τον κάνουν περισσότερο αποτελεσματικό. Δηλαδή πολύ απλά ένας εργαζόμενος που αποκτά περαιτέρω προσόντα είναι φορέας προσωπικής αλλά κυρίως κοινωνικής προόδου. Η πολιτεία πρόβλεψε νόμους για την διευκόλυνση των εργαζομένων να παρακολουθήσουν σεμινάρια ή ολοκληρωμένους κύκλους σπουδών και μεταπτυχιακές σπουδές σε επίπεδο πρώτου μεταπτυχιακού κύκλου και διδακτορικού. Παρ’ όλ’ αυτά, πολλές φορές προκύπτουν παράλογα προσκώμματα  που εμποδίζουν πολίτες που το επιθυμούν να αποκτήσουν έναν τίτλο σπουδών, που θα τους κάνει καλύτερους στον τομέα που υπηρετούν. Οι υπηρεσίες στις οποίες απασχολούνται αυθαιρέτως παραβιάζουν τους σχετικούς νόμους αντί να διευκολύνουν αυτό που θα έκανε κατόπιν πλέον εύρυθμη και αποτελεσματική τη λειτουργία τους.

Πληροφορηθήκαμε, ανάμεσα σε άλλες περιπτώσεις, και καταθέτουμε την περίπτωση του κ. Ιωάννη Ζάντζου,  ο οποίος  διορίστηκε το 2002 στο Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων ως νοσηλευτής  Τ.Ε. με τον αντίστοιχο τίτλο σπουδών. Στα 6 χρόνια της υπηρεσίας του θέλησε να αποκτήσει επιπρόσθετα προσόντα και, παράλληλα με την εργασία του στο νοσοκομείο, όπως φαίνεται από τα δικαιολογητικά που προσκόμισε στην υπηρεσία του, παρακολούθησε  μαθήματα Πληροφορικής σε Δημόσιο ΙΕΚ και πήρε το σχετικό πτυχίο, πήρε επίσης πτυχίο Πληροφορικής από το αντίστοιχο τμήμα του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, πιστοποίησε τις γνώσεις του στην αγγλική, εκπόνησε 7 εργασίες που ανακοίνωσε σε συνέδρια,  ολοκλήρωσε επιτυχώς και στον μικρότερο δυνατό χρόνο μεταπτυχιακό κύκλο στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και έχει πλέον MSc στον τομέα «Διοίκησης της Υγείας» και έχει γίνει αποδεκτός για την εκπόνηση διατριβής στο Πανεπιστήμιο Πατρών με θέμα «Αυτόματος εντοπισμός παραβατικής συμπεριφοράς σε συναλλαγές με χρήση μεθόδων εξόρυξης από δεδομένα: εφαρμογή σε οργανισμούς ασφάλισης ή/και υγείας». Το θέμα της διατριβής σχετίζεται με την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού συστήματος αυτόματου ελέγχου δαπανών υγείας για τις ανάγκες οργανισμών ασφάλισης και υγείας της χώρας μας.

Για το μεταπτυχιακό του, το οποίο εκτός από τους πνευματικούς κόπους του στοίχισε και αρκετά χρήματα για δίδακτρα, βιβλία και στέγη,  ζήτησε και πήρε από  την  υπηρεσία του απαραίτητη εκπαιδευτική άδεια. Για το διδακτορικό όμως του την αρνούνται ενώ με βάση τους κείμενους νόμους είναι δεδομένο ότι για την εκπόνηση μιας διατριβής είναι απαραίτητη η επιτυχής περάτωση του πρώτου κύκλου μεταπτυχιακών. Άρα ο κ. Ζάντζος ορθώς ποιών ξόδεψε τα δύο χρόνια  για να αποκτήσει το MSc  του και δικαίως τώρα ζητεί και τα υπόλοιπα που εκ του νόμου δικαιούται για την περάτωση των σπουδών του, αφού το διδακτορικό του απαιτεί εγκατάσταση στην Πάτρα.  Άλλωστε η  υπουργική απόφαση  Υ4α/6056/2005 (ΦΕΚ 1735, 26/11/2006) ορίζει με σαφήνεια στο άρθρο 2 παράγραφος 2 (ΣΚΟΠΟΙ): πως μέσα στους σκοπούς του νοσοκομείου είναι και «η ειδίκευση, η συνεχής εκπαίδευση και η επιμόρφωση ιατρών, νοσηλευτών και άλλων επαγγελμάτων υγείας, με την ανάπτυξη και εφαρμογή αναλόγων εκπαιδευτικών προγραμμάτων» και στην παράγραφο 6 «Η ανάπτυξη διαδικασιών που διευκολύνουν τους στρατηγικούς στόχους  που τίθενται από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τη ΔΥΠΕ Θεσσαλίας και το Δ.Σ. του νοσοκομείου».

Επειδή στο Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων δεν είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνονται παρόμοια προβλήματα  και επειδή θεωρούμε τα παραπάνω α. παραβίαση του ανθρώπινου δικαιώματος της μόρφωσης β. ανεξήγητη εμμονή  των οργάνων του νοσοκομείου που φτάνει στα όρια της υπέρβασης καθήκοντος αν όχι στη γέννηση υποψιών για προσωπική αντιπάθεια γ. παράβαση από μέρους των οργάνων του ΓΝΤ της κείμενης νομοθεσίας με προσωπική βλάβη του εργαζομένου στο νοσοκομείου υποψηφίου διδάκτορα

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί

  1. Σε ποιες ενέργειες  προτίθενται να προβούν ώστε να πάψουν να συμβαίνουν παρόμοια φαινόμενα στο ΓΝΤ που δείχνουν ότι  τα διοικητικά του όργανα δεν κατανοούν τις ανάγκες της εποχής και της σύγχρονης νοσοκομειακής περίθαλψης;
  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν και ποια μέτρα θα λάβουν άμεσα για την χορήγηση πλήρους εκπαιδευτικής άδειας προς τον ενδιαφερόμενο;

12/11/2008

Advertisements

~ από perikliskorovesis στο Ιουνίου 10, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: