ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


Γεμάτοι λάθη και παραπλανητικά στοιχεία είναι οι οδηγοί σπουδών που μοιράζει το ίδιο το υπουργείο Παιδείας στους υποψηφίους για εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, για να ακολουθήσουν, σε παραπληροφόρηση, οι ιστοσελίδες διαφόρων τμημάτων των Πανεπιστημίων(εφημερίδα ΝΕΑ 30/4/2009).

Ο μαθητής που καλείται να συμπληρώσει το μηχανογραφικό δελτίο για την εισαγωγή του, πληροφορείται για τις επαγγελματικές δυνατότητες που του προσφέρουν τα διάφορα τμήματα ανά την επικράτεια από τις δύο παραπάνω κατά κύριο λόγο πηγές. Έτσι παίρνει ψευδείς πληροφορίες και οδηγείται σε λάθος επιλογές.

Παράλληλα παρατηρούνται πολλές αντιφάσεις στην επαγγελματική αποκατάσταση παρεμφερών σχολών. Πιο συγκεκριμένα οι απόφοιτοι του Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτιστικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου δεν μπορούν να συμμετάσχουν στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, όπως αναγράφεται στον Οδηγό Σπουδών αλλά και στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και όπως συμβαίνει στα αντίστοιχα τμήματα των Φιλοσοφικών Σχολών άλλων Πανεπιστημίων της χώρας. Επίσης, ίδια περίπου η  κατάσταση για τους φοιτητές και τους αποφοίτους του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, οι οποίοι διαβάζουν στον Οδηγό Σπουδών πως σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα (ΠΔ 85/2000/ΦΕΚ 72/10-3-2000) της ίδρυσης του Τμήματος τους, μπορούν να απασχολούνται ως καθηγητές εικαστικών τεχνών στην δευτεροβάθμια,  αλλά στις πρόσφατες   εξετάσεις του ΑΣΕΠ παρόλα αυτά εξαιρέθηκαν αναιτιολόγητα.

Το θέμα αυτό επαναφέρει την μεγάλη αναγκαιότητα ολοκληρωμένου σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, από ειδικευμένο στο αντικείμενο προσωπικό, σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν διεξοδικά το αντικείμενο σπουδών κάθε Σχολής και Τμήματος του μηχανογραφικού δελτίου αλλά και τις επαγγελματικές διεξόδους που προσφέρει.

Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για τον καλύτερο επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών, ώστε να αποφεύγονται, κατά το δυνατόν, λανθασμένες επιλογές από ελλιπή πληροφόρηση;
  2. Θα αυξηθούν οι ώρες ΣΕΠ στα σχολεία και θα υπάρξει τέτοια αγωγή σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
  3. Θα προβεί σε έκδοση προσεγμένων οδηγών σπουδών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που να περιλαμβάνουν ακριβείς κι ελεγμένες πληροφορίες για τον κάθε επαγγελματικό κλάδο;
  4. Σκέπτεται να ζητήσει ανανέωση του πληροφοριακού υλικού των ιστοτόπων και των Οδηγών Σπουδών  των Πανεπιστημίων, έτσι που να αναγράφονται σαφείς και ακριβείς πληροφορίες, ανάμεσά τους και για την επαγγελματική αποκατάσταση;

Αθήνα 1 Ιουλίου 2009

Advertisements

~ από perikliskorovesis στο Ιουλίου 8, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: